אמנת הפורומים של אתר מקום

אנא קראו את האמנה לפני שמתחילים לכתוב בפורום.

המטרה של הפורום היא לתת ביטוי לכאב ומקום לספר את הסיפור הקשה של הפגיעה שעברתם או שעבר מישהו שקרוב אליכם ואתם שותפים עמו בתהליך ההתמודדות. פורום "נפגעי תקיפה מינית" הוקם במטרה ליצור סביבה מוגנת ותומכת לאלה הזקוקים לו. בשל אופיו המיוחד והרגיש של הפורום, נדרשים המשתתפים לגלות יתר אחריות לדבריהם כאן. כדי למנוע פגיעה במשתתפים אחרים. כדי לאפשר את קיומו של הפורום כקבוצת תמיכה לנפגעי תקיפה מינית בעבר ובהווה, המשתתפים מתבקשים להקפיד על כמה כללי התנהגות בסיסיים בעת הכתיבה בפורום. כללים אלה באים להוסיף על הכללים המפורטים בתקנון הפורומים של אורט.

להלן כללי הכתיבה שגיבשנו לאורך שנות פעילות הפורום בIOL- ובאורט:

  1. אנו מדברים כאן ממקום של חוויה אישית ומטרתנו היא לא לספק פתרונות ועצות, אלא לתמוך אחד בשני, תוך שאנו מכבדים דרכי התמודדות שונות שכל אחד מצא לעצמו.
  2. בפורום מעודדים את המאמץ ההיחלצות ממצב הקורבן ובחירה בחיים טובים יותר, למרות הפגיעה.
  3. המשתתפים בפורום מתבקשים להקפיד על יחס של כבוד הדדי, ולנהוג זה בזה בנימוס, בהתחשבות ובזהירות יתרה, וזאת במטרה לשמר את האווירה התומכת בפורום.
  4. אין להשתמש בשפה גסה בפורום. המשתתפים מתבקשים לחשוב היטב לפני שהם כותבים מתוך כעס ותרעומת או משתמשים במלים בוטות.
  5. אין לכתוב הודעות שיפוטיות או ביקורתיות לגבי תגובות או מעשים של משתתפים אחרים. רק הנפגע עצמו יודע מה עבר עליו, הפורום לא ישמש במה לשפוט אותו.
  6. המשתתפים מתבקשים לקבל את הודעותיהם של משתתפים אחרים כלשונן, כלומר ליישם את עקרון ההכלה בקבלת השונה והחריג.
  7. אנא הימנעו מלתת עצות, כי איש לא יודע באמת מה טוב לאדם אחר.עם זאת, מותר וטוב לספר מניסיונכם האישי, מה עזר ומה לא.
  8. הפורום יתנהל בהתאם לחוק איסור לשון הרע התשכ"ה 1965– נא עיינו בנוסח החוק. מתוקף זה, אין לתקוף משתתפים אחרים באמצעות הודעות בפורום, ואין לנהל בפורום דיונים במחלוקות  אישיות. הודעות תוקפניות, ויכוחים אישיים, איומים וחילופי דברים קשים ירתיעו משתתפים הזקוקים נואשות לפורום כמסגרת תומכת, ולכן יימחקו מהפורום. משתתפים שצריכים מקום לקיים בו את הוויכוחים, יכולים להשתמש בצ'ט ציבורי או אמצעי תקשורת אישיים כמו דואל,ICQ וכיוב'.
  9. סודיות היא עקרון חשוב מאוד בפורום זה ושמירתה חיונית כדי לאפשר לכולם כאן להרגיש בטוחים ומוגנים. על כן יש להימנע מלהפיץ מידע המתפרסם בפורום במקומות אחרים, בשום אופן אין לגלות מידע אישי אודות אדם אחר בלא רשותו ויש לתת כבוד לפרטיות של משתתפים אחרים. הפורום יפעל בהתאם לחוק הגנת הפרטיות, תשמ"א1981-, נא עיינו בנוסח החוק.
  10. מהו טריגר? כל דבר שעלול לעורר אצל קוראים אחרים רגשות קשים, לעורר פלאשבקים ולגרום להצפה הינו טריגר. כל אחד יש לו את הטריגרים שלו, לכן אם יש לכם חשש שמה שאתם הולכים לכתוב יכול לגרום לסערת רגשות ולהעלות את זיכרונות הפגיעה – ציינו בנושא ההודעה * טריגר * כדי לשמור על הכותבים האחרים.
  11. כשאתם מתארים דרכים שונות בהן אתם פוגעים או מתכוונים לפגוע בעצמכם, חישבו על אלו שקוראים את המלים הללו. ידוע כי זו התנהגות מדבקת. לכן אנא גלו התחשבות יתרה באחרים ואל תפרסמו חומר כזה, שמא תגררו מישהו לתהומות בהם אתם עצמכם מצויים עתה. אפשר להביע רגשות ולא חייבים לתאר תיאורים גרפיים של אלימות כלפי עצמכם. כאשר אתם מרגישים רע עד כדי מחשבות אובדניות, דאגו לגשת לקבל עזרה מקצועית מייד או סיוע חירום באתרים מתאימים (כדוגמת ער"ן – בטלפון 1201 או בפורום של ער"ן ). חברי הפורום הם אחים לצרה, הם יכולים לתמוך בכם אבל יקשה עליהם לעמוד מול איומי התאבדות.
  12. פרסום חומר מתוך הפורום אסור. כל הזכויות לנאמר בפורום שמורות לכותבים עצמם ולאורט.
  13. אין לעשות שימוש בחומר שנכתב בפורום לשום צורך (מחקר, ציטוט בתקשורת וכדומה) ללא רשות בכתב של הנהלת הפורום (אילנה סובול, מנהלת פורום זה והנהלת הקהילות של אורט). בכל מקרה, ההנהלה לא מתחייבת לתת אישור לשימוש בחומר של הפורום אלא אם השתכנעה כי מדובר במטרות שמשרתות את המטרות של הפורום ולא תפגענה במי ממשתתפי הפורום.
  14. אם נכנסתם לפורום מתוך כוונה לעזור, בלי שיש לכם נגיעה אישית לנושא ומשתתפי הפורום מגלים התנגדות לעזרה שאתם מנסים להגיש, כבדו את בקשת האנשים כאן ואל תכתבו בפורום.
  15. מהם טרולים? אלו אנשים משועממים שמחפשים להם שעשוע דרך זה שהם מתגרים באחרים, בפורומים או צ'טים. טרול אוהב להטריד, להתחזות ולהפריע לדיון בכל דרך אפשרית. טרולים ניזונים מהודעותיכם. אם לא תענו להם ותתעלמו מהם, הם יעברו למקום אחר, שבו יאכילו אותם. על כן אל תתפתו להאכיל את הטרול ולהעכיר את הדיון בפורום. בכל מקרה, יש לדווח להנהלת הפורום על הופעתם של טרולים על מנת שנוכל לפעול לסילוקם.

הנהלת הפורום תקבע, לפי שיקול דעתה הבלעדי ובהתאם ל- "אני מאמין" של הפורום, אילו הודעות אינן עומדות בכללים המפורטים לעיל. הנהלת הפורום רשאית (אך היא אינה חייבת) למחוק כל הודעה שנראית לה, לפי שיקול דעתה הבלעדי, כמפירה את הכללים או כפוגעת בדרך אחרת בייעודו של הפורום. מחיקת הודעות תבוצע רק כדי לשמר את האווירה התומכת בפורום, ולא כדי להתנכל למי מהמשתתפים ברמה אישית.

אנו מאחלים לכם להפיק מהפורום את המרב – הן כמקום לדבר בו בפתיחות על מה שהיה והן כפתח לקשרים עם אחים לצרה, לתמיכה הדדית וגילוי דרכי התמודדות נוספות.

כמו כן, נשמח לקבל משוב מכם ונענה בהקדם.

בברכה,

צוות אתר מקום

atar.macom@gmail.com

 

 


תגובות

אמנת הפורומים של אתר מקום — 2 תגובות

  1. איך אפשר לפנות למנהלת פורום, לא ראיתי קישור, או שלא עובד… תודה, ענת. מחפשת פורום לתמיכה ביום יום וכיוון איך להשאר בקשר עם המשפחה..

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.